Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 26 August 2009

29 Masjid, 80 Surau dapat bahan moreh. UMNO BHG AYER HITAM


Ayer Hitam 24 Ogos – Ahli Parlimen Ayer Hitam dengan kerjasama penggerak masjid dan surau telah menagih-agihkan bahan moreh untuk masjid dan surau dalam kawasan DUN Semarang dan DUN Yong Peng pada 1 Ramadan yang lalu di surau Parit Surau Darat Mk 8 Batu Pahat. Majlis ringkas penyampaian bahan moreh itu disempurnakan oleh Ahli Parlimen Ayer Hitam bersama Tuan Hj Mohd Taib Hj Abd Malik Penyelaras Masjid/Surau Daerah Batu Pahat. Upacara agihan yang dihadiri oleh pengerusi dan imam masjid/surau dalam parlimen Ayer Hitam ini melibatkan 29 buah masjid dan 80 surau. Ustaz Mohd Taib bin Hj Abd Malik yang juga Pengerusi Biro Agama UMNO Bahagian Ayer Hitam berkata, semua masjid dan surau diminta menggandakan aktiviti mereka sempena memuliakan bulan Ramadan al mubarak.
(Sumber S/U UBAH Abdull Halid Saat) By M69

0 comments: