Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Friday 31 December 2010

Suami isteri dakwa dipukul polis hingga patah gigi...BETUL KE?

Foto sebagai hiasan sahaja ihsan dari khairoadi.blogspot. com

(Merujuk Utusan 30.12.2010)
KATANYA.. semasa tiba di R&R terbabit, dia memberhentikan keretanya di belakang kereta kedua-dua lelaki itu kerana tiada tempat letak kenderaan yang kosong.
****(Kenapa tiada otak ker..parking kat belakang kenderaan orang lain..tiada fikiran ke bagaimana orang tersebut akan keluar parking..ini bukan zaman BATU. Fikirlah kalau diri sendiri yang kena, saya pasti lagi HEBAT provokasinya..saya bukan hendak membela POLIS atau Orang Berkenaan..tapi fikirlah kalau diri kita yang kena..Polis atau siapa pun orang biasa punyai perasaan ..macam orang hutan pulak, saya sendiri pernah mengalaminya, bila saya tegur dan minta undurkan kereta, malah saya yang di CIBAIKAN..apa jenis orang macam ini..saya memang tak mahu gaduh..kalau gaduh biarlah macam 13 Mei sahaja..punah segalanya..lagipun kita Melayu ini bukan banyak harta..bukan ada kebun luas. bukan ada kereta mewah..bukan ada rumah besar..tak rugi pap pun..
itu dia yang salah , saya kena CIBAIKAN..bagaimana kalau saya yang salah..mungkin PENUMBUK juga sampai kat saya, tapi dendam saya satu keluarga terus bernyala hingga kini)

KATANYA LAGI..."Namun semasa hendak ke kereta semula, saya lihat mereka menghampiri isteri saya, Lim Chung Keok, 34, dalam keadaan marah-marah.

Sambung KATANYA LAGI.."Saya enggan bergaduh lalu "menolak lelaki itu perlahan "tetapi tiba-tiba mereka menumbuk di muka saya sehingga berdarah dan patah dua batang gigi," katanya ketika ditemui di sini hari ini.
( Pergh..MENOLAK PERLAHAN..boleh caya ker...kalau setakat perlahan..saya rasa tidak akan terjadi perkara seumpama itu lahhh. Tengok gaya dan perwatakan kita tahu,
Apa salahnya..MINTA MAAF..habis cerita..ini mungkin terlalu EGO..minta maaf pun tak mahu..kalau rasa salah ,minta maaf dan jangan tolak orang yang sedang marah..ingat ....TUAN.. ker Di Tanah Melayu ini..sedarlah sikit kami beri laluan tinggal kat sini..)

KATAKU LAGI..Wahai anak BangsaKu, ingatlah rukun Negara dan amalkan,Kesopanan dan Kesusilaan, bukan setakat mengaku Warganegara Malaysia namun..perangai macam zaman Batu. Kurang Ajar..Inilah suku sakat Namawee yang mempersendakan Lagu Negaraku dan Melayu...saya haraf pemberita mengambil berita dari ke dua belah pihak..bukan setakat gigi patah ..mesti ada cerita disebalik itu...

Ingatlah..di jalan raya dan di mana sahaja siapa yang sering membuat PROVOKASI dan publisiti murahan..kita tahu dan fikirlah sendiri..Ini belum lagi kalau LGE atau LKS menjadi TPM..lagi huru hara di buatnya..
Oleh itu ANAK-ANAK KU..kekal lah bersama UMNO ISLAM Dan MELAYU serta RUMPUN MELAYUNYA. Walaupun UMNO itu tidak Lengkap sepenuhnya..namun itulah wadah untuk kita bernaung..kita mesti terima dan AKUINYA. yang lain PASTI TIDAK.

0 comments: