Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Friday 17 December 2010

Perkemahan Budaya Serumpun 2010, Indonesia, Malaysia, dan Brunei Darussalam


Jambore Perkemahan Budaya Serumpun 2010, di Kabupaten Sambas, Kalimantan Barat. Para pesrta dari Indonesia, Malaysia dan Brunei Darussalam bermula 14 hingga 18 Desimber 2010.Upacara Pembukaan Kemah Budaya Serumpun Indonesia-Malaysia-Brunei 2010 , pada Hari Rabu, 15 Disember 2010.
Upacara Pembukaan dihadiri oleh Menkokesra Agung Laksono. Turut serta Ybhg Dato’ Kaharuddin Bin Momin, Ketua Pesuruh Jaya Pengakap Malaysia, Ybhg Datuk Haji Awang Zaini.

Bupati Kabupaten Sambas, Burhanuddin A. Rasyid, mengharapkan masyarakat menyokong dan bekerjasama untuk terlibat aktif menjayakan Perkemahan Budaya Serumpun tiga negara Asean, Indonesia, Malayusia dan Brunei Darussalam.

Sementara itu, berdasarkan data, jumlah peserta seramai 1750 orang.
Peserta dari Malaysia 500 orang dan Brunei Darussalam 100 orang.(Sumber Berita dan Foto dari http://www.kaskus.us/showthread.php?p=329742396) By M69

0 comments: