Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Sunday 13 September 2009

Giat MARA bantu golongan miskin di DUN Semarang


Ayer Hitam 8 September – Majlis Amanah Rakyat melalui Giat MARA akan menyalurkan bantuan untuk membaiki rumah golongan miskin di kawasan Dun Semarang bermula bulan Oktober ini. Jurucakapnya memberitahu iaitu setiap kampung sekiranya ada bolehlah memajukan senarai nama kumpulan sasar untuk membolehkan pegawai bertugas membuat lawatan dan seterusnya menilai kelayakan pemohon. Antara kelayakan yang diperlukan dalam program ini ialah pemohon mestilah berdaftar dengan e-kasih yang diselaras di Pejabat Daerah Batu Pahat melalui SPKR. Di bawah program ini Giat MARA akan menyalurkan bantuan untuk memperbaiki rumah yang usang dan penghuninya pula terdiri dari rakyat yang miskin. ADUN Semarang YB Datuk Samsol Bari Jamali memberitahu, pihaknya amat mengalu-alukan kehadiran Giat MARA di DUN Semarang dan berharap agensi ini terus diberi perananan yang luas untuk memberi khidmat kepada masyarakat. “Saya gembira Giat MARA terlibat dengan tanggung jawab terhadap masyarakat walaupun sebelum ini ia dikenali sebagai sebuah agensi menyemai kemahiran dan teknikal sahaja” katanya ketika ditemui di majlis mesra kepimpinan selepas bersolat terawikh di surau Taman Bahagia Ayer Hitam. Pada majlis tersebut beliau mengumumkan peruntukan RM 5000.00 untuk menambah baik surau Taman Bahagia Ayer Hitam.
(Oleh sub_halid@yahoo.com.my)By M69

0 comments: