Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 9 September 2009

Ambil berat keselamatan

Ketua Polis Daerah Batu Pahat ( tiga dari kiri ) sedang mendengar ucapan YB ADUN Kawasan Semarang

Ayer Hitam 8 September – Umat Islam dinasihatkan tidak bersikap cuai semasa menyambut perayaan aidil fitri pada 1430 hijrah kerana kecuai akan memberi peluang kepada penjenayah melakukan jenayah. Perkara ini diingatkan oleh Ketua Polis Daerah Batu Pahat Tuan Ibrahim Mohd Aris semasa berbuka puasa bersama masyarakat Ayer Hitam di masjid Jamek Ayer Hitam. Katanya lagi penjenayah lahir dari masyarakat dan sudah pastilah masyarakat yang lebih arif tentang maklumat dan kegiatan penjenayah di kawasan mereka. Oleh itu beliau meminta hubungan masyarakat dengan polis sentiasa erat dan membentuk kerjasama secara tersusun untuk menangani masalah jenayah. Majlis berbuka puasa anjuran bersama Balai Polis Ayer Hitam bersama DUN Semarang dihadiri oleh seluruh masyarakat di Parlimen Ayer Hitam termasuk pemimpin masyarakat dan ahli-ahli Skim Rondaan Sukarela ( SRS ). ADUN Kaw. Semarang dalam ucapannya memuji usaha kepimpinan Balai Polis Ayer Hitam atas pelbagai usaha mendekatkan polis dengan masyarakat.
(Oleh sub_halid@yahoo.com.my) By M69

0 comments: