Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Sunday 21 February 2010

Umar Ibnu Aziz Sebagai Khalifah, yang meniru umpama SAMPAH


Guan Eng dalam ucapannya kepada rakyat JELATA berkata "ingin jadi macam Umar Ibnu Aziz/Umar Abdul Aziz" Sebagai Khalifah

Umar Ibnu Aziz Sebagai Khalifah,Beliau dilantik menjadi Khalifah stelah kematian sepupunya, Khalifah Sulaiman atas wasiat khalifah tersebut. Setelah mengambilalih tampuk pemerintahan, beliau telah mengubah beberapa perkara yang lebih mirip kepada sistem fuedal. Di antara perubahan awal yang dilakukannya ialah :
Menghapuskan pegawai peribadi bagi Khalifah sebagaimana yang diamalkan oleh Khalifah terdahulu. Ini membolehkan beliau bebas bergaul dengan rakyat jelata tanpa sekatan tidak seperti khalifah dahulu yang mempunyai pengawal peribadi dan askar-askar yang mengawal istana yang menyebabkan rakyat sukar berjumpa.SEKALANG..SCAN dulu sapa mahu jumpa saya?
Larang Masuk Pejabat Ketua Menteri PP
TETAPI apa Guan Eng, buat.. sama kah. Jangan memperlekehkan Umar Ibnu Aziz Sebagai Khalifah dan setaraf dengan kAMu. Saya tidak akan pernah mengiktiraf kamu seumpama itu. Bagaimana ada sekatan Kepejabat Ketua Menteri, semua sedia maklum..jamgam mempermainkan kami MELAYU dan Islam.
Dan Guan Eng kata, sejak sekian lama, Umar Abd Aziz menjadi idolanya. Dan dia berazam nak jadi pemimpin macam Umar. "Kini saya sudah jadi Ketua Menteri dan saya berazam akan mengotakan janji saya untuk menjadi Umar Abd Aziz."

Untuk pengetahuan, kataNYA Guan Eng tak duduk rumah rasmi Ketua Menteri dan dia tak ada rumah sendiri. Dia menumpang di rumah bapanya. Ini Banglo sapa duduk..
Bila Mohd Sabu tanya kenapa tak duduk di rumah rasmi, dia kata, untuk masuk rumah tu, ia perlu di renovate. Kosnya sekitar RM 100,000.00. Saya tak rela duit rakyat dibazirkan untuk kediaman seorang ketua menteri.... Betul ker. Sekarang dia tinggal kat mana? Wahai rakan taulan semua cuba selidiki di mana dia tinggal sekarang...berapa sewa..berapa nilai.. BYm69

0 comments: