Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Thursday 7 January 2010

Mengapa ALLAH?


Kita semua sedia maklum bahawa Allah SWT, mempunyai 99 nama lain (Rujuk Asmaul Husna)."Dan Allah mempunyai nama-nama yang baik (yang mulia) maka serulah (dan berdoalah) kepadaNya dengan menyebut nama-nama itu, dan pulaukanlah orang-orang yang berpaling dari kebenaran dalam masa menggunakan nama-namaNya. Mereka akan mendapat balasan mengenai apa yang mereka telah kerjakan." Surah Al-A'raf, ayat 180.

"(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan "zikrullah". Ketahuilah dengan "zikrullah" itu, tenang tenteramlah hati manusia." Surah Ar-Ra'd, ayat 28.

Demikianlah...kalau benar ikhlas, mengapa guna kan nama ALLAH..kenapa tidak pilih yang lain. Ikhlaskah, jujurkah, setiakah. Kami juga ada perasaan dan emosi yang perlu sama dijagai. Janganlah sentiasa ugut untuk membawa kami ke Mahkamah..kami juga ada mahkamah lebih hebat lagi. Jangan anggap lembut kami ini TAKUT, LEMAH, LAYU. Berpada-padalah...ALLAHUAKHBAR. By M69

0 comments: