Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 6 January 2010

Lupa SEJARAH. Tawarikh. Tarikh..


Cuba perhatikan diwaktu ini, siapakah jenis orangnya yang tidak suka belajar Sejarah. Saya cadangkan agar pihak-pihak yang selalu LUPA SEJARAH, pihak yang berkaitan Pendidikan, NGO yang sering mempertikaikan Hak KeTuanan Melayu, Yang mencadang, menyokong Kepulangan Komunis, pergi ke Sekolah-sekolah dan buat statistik berapa ramai pelajar yang tidak hadir dalam peperiksaan SPM untuk matapelajaran SEJARAH, kelompok kan mengikut RAS. Buat Conclusion dan penambahbaikan. Justru genarasi yang akan datang tidak lupa SEJARAH, saling HORMAT dan Menghormati hak orang lain dan sedar tentang diri dan berterima kasih Tinggal di Bumi Tanah Melayu ini. Malukah belajar sejarah atau Sejarah Tanah Melayu tidak menguntungkan dan tiada nilai komersial atau sengaja tidak mahu, takut memalukan diri sendiri dan cuba untuk mengubah fakta sejarah. Turun padanglah perhatikan para pelajar yang tidak sudi hadir pepriksaan SPM untuk matapelajaran sejarah. Siapa orangnya, jangan bila menguntungkan dan ada untung, baru sebut SATU MALAYSIA, bila sudah senang GOOD BY MALAYSIA. Lihatlah SEJARAH, kalau tak mahu mengingat sejarah kenapa ada orang tuntut Pulau Batu Putih..Wahai anak bangsaKu..bangkitlah, cukup hanya Pulau Batu Putih dan jangan sampai mata kita PUTIH!. Jangan hanya ingat Sejarah Pejuangan Chin Ping, ingatlah Sejarah Bukit Kepong,,siapa yang mati, siapa yang rentung dan siapa untung mendapat tanah di Kampung-kampung Baru...Catatan ikhlas M69.

0 comments: