Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 16 December 2009

Betulkah apa yang saya JUMPA?..

INI APA? APA NAMA?
Cuit 'mogok menulis' minggu ini...
EKORAN pojok Cuit minggu lalu bertajuk India di India, India di Malaysia tiga laporan polis telah dibuat ke atas kolumnis Zaini Hassan dan Utusan Malaysia

****Laporan Polis I

Pada 10 Disember lalu satu laporan polis dibuat di Balai Polis Sentul Kuala Lumpur oleh ahli Pemuda MIC, T. Padmanathan.

Pengadu mendakwa artikel itu mengandungi unsur-unsur berupa komen dan cemuhan terhadap masyarakat kaum India dan memburuk-burukkan sikap mereka. Pengadu mendakwa artikel tersebut berunsur fitnah melalui kenyataan:

''India tetap India. Orang India ialah masyarakat yang begitu unik. Jika kita sering tengok wayang Tamil atau Hindi, itulah budaya mereka. Kecoh, kecoh dan kecoh.

"Namun, kita di Malaysia pun ada orang India. Kecohnya pun lebih kurang sama. Mereka ini rata-ratanya terdiri daripada ahli-ahli profesional, peguam dan kini menjadi ahli politik. Di Malaysia hanya orang India yang pandai-pandai sahaja yang sering buat bising. Mereka menguasai Majlis Peguam dan kini mereka sudah ramai di Parlimen, bukan mewakili MIC, tapi mewakili DAP dan PKR.

"Kerana mereka lantang dan suka buat haru-biru, suara mereka sering kedengaran.''

Laporan Polis III

13 Disember, seramai 15 lelaki India hadir membuat laporan polis di IPD Klang berhubung artikel yang sama. Akhbar Utusan Malaysia turut dibakar.

Untuk lebih lanjut sila baca ruangan CUIT Utusan Malaysia. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1209&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_10.htm&arc=hive

Apa kataKu: Aku haraf agar kolumnis Zaini Hassan, teruskan apa yang dilihat dengan fakta yang nyata, kalau sesuatu itu benar apa perlu di risaukan. Orang Melayu lagi hebat di keritik di Negeri sendiri tiada pun seorang dari kaum lain di Negeri kita ini membuat lapuran POLIS bila isu KETUANAN MELAYU di ungkit, hanya kita sahaja yang berusaha... Bacalah artikael sampai akhir, buat rujukan dan menilai diri sendiri..kalau silap buat perubahan diri..jangan marah kena CUIT sikit..oleh itu jangan suka CUIT orang lain.
"Pergilah melawat ke India, dan hayatilah erti kehidupan di sana, hayatilah erti kasta dan darjat, miskin dan kaya, seperti yang saya alami minggu lalu." Kata Zaini Hassan

Seburuk-buruk Malaysia, inilah tanah tumpah darah kita
CuBLAH KITA JENGOK..akhbar lain..
Jangan MOGOK...Tahniah dan syabas Saudara kolumnis Zaini Hassan. CUIT Lah..
By69.

0 comments: