Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Sunday 6 December 2009

Lupa SEJARAH..TARIKH..TAWARIKH.

Chin Peng ..... di Sitiawan Perak, Semenanjung Malaya, dengan nama Ong Boon Hua.......DHULU..Siapa di pijak-pijak
SKRANG... Siapa kena Pijak, telitilah gambar...
Rujuk Blog berikut http://mysrimuara.blogspot.com/2009/12/gambar-melayu-yang-di-pijak-atau.html


Semalam, Chin Peng, 85, melahirkan hasrat untuk dapat bertemu Najib apabila Perdana Menteri melawat selatan Thailand pada minggu kedua bulan ini.

Chin Peng dilaporkan berkata, beliau ingin kembali ke Malaysia bagi menemui keluarganya dan memberikan penghormatan kepada nenek moyangnya di Sitiawan, Perak. (Utusan Melayu)

Lupa sejarah, nenek moyang siapa yang berada di Sitiawan. Ingatlah asal usul tu dahulu dari mana. Jangan buat alasan untuk memberikan penghormatan. Keluarga tentera,Polis, rakyat jelata MELAYU, keluarga AKU yang jadi mangsa Komunis hingga sekarang ini, "APA KAU INGAT ANAK AYAM", Tidak bernilai nyawa dan pengorbanan. Aku tetap sokong saranan bekas Tentera tempoh hari. Cuba perhatikan diwaktu ini, siapakah jenis orangnya yang tidak suka belajar Sejarah. Saya cadangkan agar pihak-pihak yang selalu menyokong Kelompok komunis pergi ke Sekolah-sekolah dan buat statistik berapa ramai pelajar yang tidak hadir dalam peperiksaan SPM untuk matapelajaran SEJARAH, kelompok kan mengikut RAS. Buat Conclusion dan penambahbaikan. Justru genarasi yang akan datang tidak lupa SEJARAH. Malukah belajar sejarah atau Sejarah Tanah Melayu tidak menguntungkan dan tiada nilai komersial atau sengaja tidak mahu, takut memalukan diri sendiri dan cuba untuk mengubah fakta sejarah. Turun padanglah perhatikan para pelajar yang tidak sudi hadir pepriksaan SPM untuk matapelajaran sejarah. Siapa orangnya, jangan bila sesak baru sebut SATU MALAYSIA bila senang GOOD BY MALAYSIA. Catatan ikhlas M69.

0 comments: