Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Monday 14 December 2009

INGAT..mengINGATI...apa orang buat pada MELAYU.

The scout team leading the procession at the traffic light juction in front of Lot 10 shopping complex in Jalan Bukit Bintang, KL. Mana pergi Bahasa Malaysia?/Melayu. Ini di mana?(Gambar ihsan dari mytomyam.blogspot.com/)

Bangsa lain megungkit Hak Melayu untuk menjadi juara bangsanya,mencela, menghina Melayu dan Agama Islam untuk kesenambungan bangsanya. Memuji dan mengingati bangsanya sendiri,komunis laknat ingin di bawa pulang, perarakan dijalanan membawa photo gandhi..mana perginya Melayu yang dikatakan Tuan.Bahasa Melayu telah lama dipinggirkan cuba di ganti bahasa penjajah, bukan kah lebih berani berterus terang ingin Hapuskan Terus Bahasa Melayu. Melayu*$#** mencerca bangsanya sendiri untuk menjadi juara orang lain.Ketuanan Melayu dan Islam dibangkitkan semula untuk menagih simpati dan sentimen orang bukan Melayu agar tidak lupa menyokong mereka.

Apakah tuntutan dan desakan yang dikemukakan selama ini tidak melambangkan ketuanan bangsa? Sekurang-kurangnya orang Melayu yang melaungkan ketuanan Melayu itu berterus-terang, membuka ruang kepada pandangan dan kritikan. Berbeza dengan bangsa lain di Tanah Melayu, lantang mengkritik, tapi bekerja senyap-senyap, sedar-sedar dah jadi. Mula-mula ditutup-tutup, bila tiba-tiba dibuka,hah! besarnya patung yang didirikan. Licik sungguh strategi mereka. Melayu, Jawa, Banjar, Bugis,Bumiputera dan Islam bila lagi? Takkan asyik berterus-terang dan ikhlas ..ingat orang tidak pernah menghargai Melayu dan UMNO. Andainya kerja berjalan bagus juga, tetapi antara kita termasuk saya(semuga Tidak)cakap banyak, kerja tidak berjalan. Orang lain, bangsa lain mencerca kita, bangsa kita. Agama kita. kita hanya... tunggu dan lihat, Jangan sesekali mencerca agama dan bangsa sendiri, ibarat MELUDAH Ke Langit.
Perhatikan, Nilaikan,Hipotesiskan,buatlah inferen dan Variable strategi mereka, ketuanan Melayu dipertikaikan diikuti selepas itu dengan mempersoalkan penggunaan dana kerajaan terhadap perkembangan syiar Islam seperti pembinaan masjid. Persoalan AKU Blogger Dun Semarang, apakah kerajaan negeri dan persekutuan tidak membantu pembinaan rumah ibadat bukan Islam? Jangan asyik menyatakan orang, tanpa mensyukuri toleransi yang berlaku. Inilah belang orang/bangsa yang memusuhi Melayu atas nama UMNO yang sebenar, pepat di luar rencong di dalam.
Lihatlah bagaimana bersatunya mereka ketika pembukaan rasmi bangunan Kek Lok Si dan patung Kuan Yin yang begitu besar di negeri ***** baru-baru ini. Ini tidak termasuk pandangan di Batu Caves. Wajarkah ia dibina dalam sebuah negara Islam sehingga menenggelamkan kedudukan bangsa dan agama Islam sebagai bangsa majoriti dan agama persekutuan? Adakah kebebasan ini diberikan kepada umat Islam di negeri China dan India mahupun Switzerland?Alangkah sedihnya melihat masjid babri yang dimusnah dan diganti dengan kuil Hindu. Adakah di Tanah Melayu seperti ini, berapa kuil yang dirobohkan untuk bina masjid? BERAPA..BERAPA..BERAPAAAAA..kita sering di fitnah merobohkan kuil. Kalau kuil di bina tanah milik orang...
Aku masih ingat semasa aku menuntut Di sebuah intitiusi Pengajian Tinggi di Pulau Pinang tahun 79 dan 80an, dalam satu kuliah di Makmal Fizik, satu sessi pembelaran,mereka pelajar cina dan india bersatu mengatakan bahawa Islam bukan agama rasmi di Malaysia termasuk pensyarahnya sekali. Akulah orang paling lantang menentangnya dan akhirnya aku ????? tapi aku puas memperjuangkan AgamaKu dan Akan AKU INGAT untuk keperturunkan pada anak bangsa dan agamaKu.
Maka Marilah kita Anak-anak Melayu, Jawa. Bugis, Banjar, Kampar,Bumiputera bersatu dan berHIJRAH. Hidup Melayu dan UMNO. Catatan ikhlas dari M69.

0 comments: