Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Saturday 9 October 2010

Kenapa Hanya MELAYU...PERKASA...(Bacalah..wahai MELAYU)

MCA Sediakan Garis Panduan Untuk Melayu
MCA: Draw a line with the extremists, says Dr WeeBy FOONG PEK YEE and LEE YUK PENGKUALA LUMPUR: The MCA Youth has urged the Barisan Nasional to draw a clear line with the extremists or extremist groups in order for the coalition to win the support of all Malaysians.The call by MCA Youth chief Wee Ka Siong at the opening of the movement’s annual general meeting (AGM) came in the wake of racist utterances by two teachers and a civil servant recently.The utterances has also compounded the acts of Perkasa - a Malay rights group- which fought along racial lines.
Ulasan
MCA sedang mengajar orang Melayu bagaimana untuk mendapat undi orang Cina (kata halusnya). Yang menghairankan, apabila orang Cina memboikot pemerintahan orang Melayu lah, Perkasa itu wujud. Ia wujud atas sifat alter-ego terhadap sikap perkauman Cina.Sikap perkauman Cina ini kali ini menggariskan sifat-sifat yang perlu orang Melayu buat untuk seolah-olah mendapat undi mereka semula yang belum pasti.Amat jelik dan menghairankan apabila penduduk asal tanah besar Sunda ini kini diajar untuk tidak lagi mengikut fitrah hijrah dan asimilasi yang terpakai di 99% bahagian dunia kecuali Malaysia.Cina memperkasakan kecinaan mereka dan mengarahkan Melayu berhenti memperkasakan bangsa Melayu. Jika orang Melayu sanggup menternak dan menanam sendiri dan mula memboikot perniagaan Cina, mereka pasti mendapat kerugian yang jelas, malah terpaksa hijrah ke tempat lain pula.Soalnya mengapa mereka tidak sedar dan terlalu sombong?
(Sumber dari Ipohmalay.blogspot.com)

Ulasan ..
Mengapa Melayu dan PERKASA yang perlu jadi bahan rujukan dan ancaman...mengapa tidak meujuk persatuan Cina yang lebih lantang rasisnya..Mengapa senyap dan tidak merujuk dan mengusik India Hindraf....yang sentiasa mengherdik Melayu dan Kesultanan Melayu. Siapa sebenarnya ingin menjadi TUAN di Tanah Melayu ini. Apakah salah orang Melayu mempertahankan kepentingannya? Adakah MCA, Gerakan, MIC dan parti ultra kiasu tidak mempertahankan bangsa mereka juga? Bila Melayu mempertahankan kepentingan mereka digelar rasis. Namun, bila parti-parti ultra kiasu ini bercakap kepentingan mereka, adakah itu tidak rasis? Jika tidak percaya, cuba ikuti perbincangan dan perbahasan mesyuarat agung mereka. Adakah tidak ada agenda bangsa dibincangkan?Berfikirlah secara matang untuk jadi teladan pada anak bangsa. Siapa yang biasanya tidak positif dan patriotik...jika tiada sebarang keber-untungan...

Baca dari sedutan penulis blog RTA siapa sebenarnya yang perlu belajar dan di ajar
(Menurut Jabatan Perangkaan, sepanjang gerakan Banci Penduduk dan Perumahan 2010 sehingga kini, masih ramai yang tidak tahu berbahasa Melayu dan Inggeris. Mereka hanya tahu berbahasa bangsa sendiri. 70 peratus daripada mereka yang tidak memberikan respon adalah masyarakat Cina. Perkara ini tidak seharusnya terjadi dalam sebuah negara yang meletakkan bahasa Melayu sebagai bahasa negara. Saya masih menunggu jawapan daripada pejuang-pejuang bahasa ibunda, sekolah vernakular dan parti-parti politik ultra kiasu, sebab musabab perkara ini berlaku. Lebih malang lagi ada yang sanggup melepaskan beberapa ekor anjing bagi menghalang pembanci mendekati rumah mereka. Elok juga bancian dibuat, jika tidak, ramai lagi yang akan menuduh saya mengkhianati bangsa sendiri atau sengaja mereka-reka cerita.)
ByM69. HIDUP PERKASA.

0 comments: