Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Monday 11 October 2010

Apa DOSA Melayu...30%...

"KUALA LUMPUR 10 Okt. - Perhimpunan Agung Tahunan MCA Ke-57 meluluskan 14 resolusi termasuk menyokong penuh 13 deklarasi yang diluluskan oleh Kongres Ekonomi Cina pada 14 Ogos lalu.

Antara deklarasi kongres berkenaan adalah supaya ekuiti bumiputera sebanyak 30 peratus dalam semua sektor ekonomi dikurangkan secara berperingkat dan syarikat milik kerajaan (GLC) mengambil ahli lembaga pengarah berbilang kaum."

SATU Petunjuk dan loceng Amaran awal yang telah ditunjukkan oleh MCA. Bagus dan tahniah atas cadangan tersebut. Jelas dan bersuluh siapa sebenar MCA...rakan..kawan..sahabat...saudara...
Aku ingin bertanya..APA KAH DOSA MELAYU di Tanah Melayu ini...adakah majoriti orang cina miskin..papa kedana..hidup dalam zaman PRIMITIF. 30% jadi ungkitan dan cuba di hakis sedikit demi sedikit..akhirnya generasi Melayu akan lupus dalam abad akan datang..terus Miskin Daif dan Menumpang di Tanah Ayer sendiri.
Kenapa tidak dicadangkan supaya peratus penagih dadah Melayu di turunkan kepada o%. Peratus pengedar dadah yang kaya raya di turunkan...tidak malukah..di Kawasan Parlimen Ayer Hitam..terdapat pengedar..dadah dengan edaran sekitar jutaan RM. Mana MP Ayer Hitam...jangan asyik mencari arah meruntuhkan perpeduan Melayu. Tingkatkan lah kerjasama orang cina dengan petugas Pemerintah..rujuk "
Menurut Jabatan Perangkaan, sepanjang gerakan Banci Penduduk dan Perumahan 2010 sehingga kini, masih ramai yang tidak tahu berbahasa Melayu dan Inggeris. Mereka hanya tahu berbahasa bangsa sendiri. 70 peratus daripada mereka yang tidak memberikan respon adalah masyarakat Cina. Perkara ini tidak seharusnya terjadi dalam sebuah negara yang meletakkan bahasa Melayu sebagai bahasa negara." Sepatutnya MP Ayer Hitam menjalankan inisiatif meningkatkan peratus Berbahasa Malaysia di kalangan orang cina kepada 100%. Kita bukan dizaman primitif dan tidak tahu berbahasa Malaysia. Bukan cuba untuk melagakan kami Melayu dengan PERKASA dan meruntuhkan peruntukan 30%. Ingatlah ini adalah suara kecil akar umbi Melayu..kami tidak mahu menunjukkan fakta kekayaan di Malaysia...Fakta pemilikan peratusan Tanah di Malaysia..Peratus pemilikan Rumah Taman di Malaysia..tapi akmi tahu..dan kami tidak pernah mencadangkan agar peratus itu diturunkan..Adakah MCA mahu kami membuat deklarasi seperti anda yang sentiasa tidak pernah menjaga hati dan perasaan Melayu..
Kami tidak buta..kami tidak primitif...fikirlah siapa yang sebenarnya BUTA dan berfikiran PRIMITIF..(By Ajey 69...Sedarlah wahai anak bangsaku..bersatulah demi kelangsungan hidup anak bangsaMu..jangan percaya pada rakan yang sekadar senyum..senyum)

0 comments: