Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Sunday 11 April 2010

MAAF..MAAF..MAAF

MAAF..MAAF.. MOHON MAAF..Apakah Melayu mudah mohon maaf dan MUDAH di suruh memohon MAAF.. Akibat dari ini orang lain terus pandang HINA pada Melayu..
Pada dasarnya memohon MAAF adalah perkara yang mulia...itu adalah sesuai kepada orang yang BERBUDI BAHASA dan TAHU MENGENANG BUDI. Tetapi pada mereka yang ANGKUH, Sombong. BIADAB tiada nilai MURNI dan kesopanan MELAYU, sesiapa yang mudah mohon maaf adalah kelompok yang HINA, BODOH dan tidak perlu di hormati.
LIHAT..LIHAT..LIHAT..wahai anak-anakKU dan bangsaKu...

******Datuk Noh membuat permohonan maaf itu dalam satu sidang akhbar khusus untuk akhbar Cina di kafeteria Parlimen petang ini.
Noh berkata beliau mengadakan sidang akhbar itu untuk media berbahasa Cina sahaja kerana mereka sahaja yang menyiarkan petikan tersebut.“Saya telah membaca petikan ucapan daripada mendiang Tun Tan Siew Sin dan Mendiang Tun Sambanthan,” kata Noh yang juga menteri pertanian dan asas tani.
Dalam ucapannya, Noh memetik ucapan Tan dan Sambathan pada 1960-an yang memuji orang Melayu kerana memberi kerakyatan kepada bukan Melayu.
SALAH KAH Datuk Noh Omar berkata demikian...Tapi kerana Datuk Noh seorang yang waras dan tidak EGO..beliau sedia momohon maaf..
Siapakah yang yang BUTA Sejarah dan SIAPA YANG AMAT RASIS.

KENAPA mereka tidak mohon maaf..ANGKUH.
LIHAT..
Naib Presiden Gerakan, Datuk Dr. Teng Hock Nam dan Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA, Low Chew June enggan tunduk kepada desakan Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) agar memohon maaf secara terbuka kerana melabelkan pertubuhan itu sebagai rasis.


Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Teng Hock Nan tanpa segan silu, malah dengan bangganya mengusulkan idea MEMBAWA CHIN PENG **KOMUNIS Pulang ke Tanah MELAYU walaupun mengetahui bahawa tindakannya itu amat memilukan hati rakyat Malaysia khususnya para pejuang dan pahlawan negara yang berkorban mendaulatkan kemerdekaan negara Malaysia. Adakah sesiapa antara kita memaksa thnAN memohon maaf..adakah hingga saat ini ada peristiharaan MAAF dari bELIAU.
Mengapa..
INGAT PARTI Mana yang membuat ONAR seperti ini dan Siapa rakan mereka..dan DEWASA Ini kita pasti tahu siapa Rakan Mereka...jika pendapat dan sokongan serupa.
INI APA..RAKANKAH..
Low Chew June, Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA, menyifatkan tindakan menghunus dan mencium keris dalam majlis PERKASA merupakan gelagat rasisme yang ekstrim. Malah Timbalan Setiausaha Agung Pemuda MCA ini juga menyifatkan PERKASA dan Datuk Ahmad Ismail, bekas Ketua Bahagian UMNO Bukit Bendera yang kembali ke kancah politik selepas digantung oleh pentadbiran Dollah Badawi, sebagai penghalang utama kepada persefahaman dan permuafakatan kaum di negara ini.Low Chew June turut menyifatkan Tun Dr. Mahathir sebagai bekas Perdana Menteri yang tidak memahami aspirasi sebenar rakyat negara ini apabila terbabit secara langsung dengan PERKASA.
Apa sebenarnya agenda Low Chew June dan sebahagian besar pemimpin dari kaum Cina ini? Setiap kali pemimpin Melayu mengingatkan orang Melayu agar lebih bekerja keras untuk menyaingi kelompok pendatang yang memboloti kekayaan negara, mereka pasti akan sepakat dan duduk di dalam satu selimut untuk menyerang kembali dengan alasan perpaduan kaum?Apakah selama ini Melayu di negara ini tidak cukup memupuk perpaduan kaum sehingga segala benda diserahkan kepada kaum pendatang? Apakah peluang tidak diberikan kepada kaum pendatang untuk memperolehi lebih banyak daripada apa yang sepatutnya mereka perolehi berbanding rakan-rakan pendatang mereka yang lain di negara selain Malaysia?
Mengapa hanya Melayu yang ditekankan tentang perpaduan dan persefahaman? Bagaimana pula dengan kaum pendatang yang diberikan kerakyatan sewaktu era pra-kemerdekaan dahulu?

Selama ini, adakah orang Melayu telah melakukan sesuatu yang mengancam kelangsungan orang Cina dan kaum pendatang lain di negara ini? Sebanyak mana harta kaum pendatang yang telah dirampas berbanding harta Melayu diserahkan kepada mereka, sama ada menerusi persefahaman parti-parti komponen mahupun tindakan orang perseorangan yang gelap mata?
DI MANA MAJLIS INI.....DI MALAYSIA KAH?
Ingatlah yang kita tidak mungkin boleh menunda tanahair ini ke Asia Timur. Jadi sila bersikap regionalistik. Ya, Cina di Thailand, Filipina, Vietnam, Cambodia, Myanmar dan Indonesia adalah Cina yang benar-benar negarawan yang layak berbangga dengan frasa ' negara dahulu, barulah bangsa'.

Di negara ini, orang Cina lebih kuat mempertahankan kebudayaan, tatabicara, kesusasteraan dan amal ibadat dan ini telah dibolehkan dengan ihsan Melayu. Jika orang Melayu bersikap ultra-nasionalis seperti negara di sekeliling Malaysia di atas, nescaya mereka mendapat padah yang serupa dengan Cina di negara-negara tersebut. Jadi apa yang membuatkan mereka lebih kemalaysiaan dari sifat kecinaan mereka?
ADAKAH AKU JUGA PERLU MOHON MAAF KELUARKAN ARTIKEL INI..byM69

0 comments: