Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Tuesday 27 April 2010

AkhirNya Kita sedar..siapa rakan Kita....


Apakata RakanKu...

Undi kaum Cina dikatakan makin merosot dalam prk HS. Bagi saya itu tidak pelik dan saya melihat undi kaum Cina memang begitu dari dulu. Mereka mengundi berdasarkan asas pada masa itu atau fundamental. Jika kena dengan kepentingan mereka, limkitsiang atau Kapal singh boleh kalah. Mereka tak beri undi. Koh sukun pun boleh kalah juga.


Itu Generasi dulu.generasi cina hari ni nak org cina Dap jadi Perdana Menteri.Bagi mereka,negara ini tak akan maju selagi Islam bertapak kuat .Mereka nak Status Negara Islam dibuang,Mereka nak System Diraja di hapuskan,Mereka nak DEB lupakan,Mereka nak Pembinaan Masjid dihadkan,Azan tidak boleh menggunakan Loud Speakers,Tidak boleh ada Tulisan Jawi dan sebagainya.Kata mereka,selagi negara ini nampak mcm Negara Iran,Iraq,Afgan dan Negara2 Islam lain,Kita tak an maju.Mereka mau kita jadi mcm Singapura,Hong Kong,Taiwan,Jepun,Korea Atau China.Mereka nak Melayu terus jadi Consumers dan Cina jadi Peniaga/Producers..Mereka cukup benci melihat org Melayu sudah mula pandai berniaga.Mereka benci Syarikat2 Bumiputera Yg Berjaya, barangan keluaran bumiputera kalau boleh tiada terus dalam pasaran..
(Pendapat dari RakanKu)
Apa kata Ku
Kalau boleh orang Melayu hanya pandai duduk diwarung kopi dan mereka akan menguasai semuanya secara total. Dan menganggap Melayu ini Malas dan tidak boleh berubah dan tidak akan pernah RESPECT pada orang Melayu. Tapi bila Melayu mula menjadi bijak di Bumi sendiri dan memiliki sedikit dari KEK EKONOMI ..mereka mulai curiga dan terus tidak mengemari sebagai rakan kongsi., serta berbagai thomahan di beri. Kita semua tahu , siapa mereka dari sejak zaman persekolahan lagi..siapakah yang sering mencari masalah dengan guru dan pelajar Melayu. Siapa suka buat provokasi dan mencarut...jangan lupa itu semua kenyataan wahai rakan rakan Ku sakalian.

0 comments: