Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 19 May 2010

1 Malaysia...UMNO sahaja..mana MCA PPP MIC Gerakan....

1 MALAYSIA adalah satu gagasan bagi memupuk perpaduan di kalangan rakyat Malaysia yang berbilang kaum, berteraskan nilai-nilai penting yang seharusnya menjadi amalan setiap rakyat. Satu wawasan yang mulia dari Pemimpin Melayu.
TETAPI
BENARKAH PERPADUAN RAKYAT MALAYSIA UMPAMA
“SENIPIS KULIT BAWANG?”Rakyat Malaysia perlu beralih dari konsep toleransi kepada kosep penerimaan dalam semua perkara dan menerima antara satu sama lain sebagai rakan setia walaupun rakyat Malaysia terdiri dari pelbagai kaum yang mempunyai cara hidup, amalan dan kebudayaan yang berbeza dan secara hakikatnya masih belum serasi sepenuhnya, Walaupun telah lama kita MERDEKA dan berkurun tinggal di Tanah Melayu ini...namun ramai yang kurang fasih berbahasa Melayu dan Kebangsaan. Tiada semangat patriotik yang tinggi dan enggan bertutur dalam bahasa kebangsaan, justru itu sikap resis di kalangan mereka terus menebal dan sentiasa di tiup api ketidak puasan hati dari setiap sudut.
DAN wajarkah..hanya MELAYU dan UMNO yang sentiasa bertungkus lumus menanamkan semangat PERPADUAN dan Satu Malaysia. Sepatutnya bukan Kita ..tetapi, mereka yang perlu menanamkan sikap perpaduan dengan lebih mendalam. Jangan menterbalikan fakta dan sampailah masanya wahai Melayu kita BANGKIT...siapa yang lebih perlu memupuk PERPADUAN. Berehatlah wahai UMNO dan Melayu dari slogan PERPADUAN jika orang lain hanya tersenyum sinis bila di sebut itilah PERPADUAN. Bagi mereka..PERPADUAN atau Satu Malaysia tiada memberi seberang "benefit". Sekarang kita rehat dan tuggu giliran orang lain pula meniup semangat PERPADUAN...buat apa kita membuang masa untuk PERPADUAN lebih baik kita tumpukan perhatian membangun dan menjenamakan anak bangsa DARI PELBAGAI SUDUT Pendidikan, Ekonomi. Agama. Sahsiah diri yang berINTERGRITI demi Tanah air ini. Betapa mulia hati Pemimpin Melayu..UMNO
Gagasan 1 Malaysia Perpaduan berbilang kaum dan prinsip keadilan untuk semua kaum

 Menekankan sikap penerimaan di kalangan rakyat

 Menghormati Perlembagaan dan Menghayati Rukun Negara

 Meneruskan agenda membina negara

 Mencapai status negara maju Tahun 2020

ByM69.

0 comments: