Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Thursday 9 December 2010

Buktikan..bukan sekadar CAKAP patriotisme..



Ahmad Zahid nafi pertikai patriotisme bukan bumiputera.
Ahmad Zahid sewaktu sesi menjawab soalan lisan Datuk Mohd. Jidin Shafee (BN-Setiu) pada 9 November lalu mengenai pecahan anggota tentera mengikut kaum berkata pihaknya mendapati penyertaan kaum bukan bumiputera terutama di kalangan orang-orang Cina dan India masih berkurangan berkemungkinan disumbangkan atas faktor-faktor kerana kekhuatiran terhadap disiplin yang ketat dalam ATM.

"Atau berkemungkinan kerana ganjaran yang kurang menarik berbanding dengan tawaran yang diberikan oleh sektor swasta atau berkemungkinan kerana masalah tiada galakan daripada ahli keluarga ataupun berkemungkinan kerana semangat patriotisme belum cukup tinggi atau mungkin kerana masyarakat di kelompok etnik berkenaan kurang menggalakkan penyertaan dalam ATM kerana pelbagai prasangka yang negatif," kata Ahmad Zahid.

Sehari selepas itu, akhbar The Star dan Guang Ming Daily memetik kenyataan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek dan Ahli Parlimen DAP M. Kulasegaran yang menuduh Zahid mempertikai kesetiaan dan integriti kaum bukan Melayu ketika menjawab soalan itu.

Dalam perkembangan berkaitan, Ahmad Zahid menyeru semua pemimpin parti politik walaupun berbeza fahaman, pertubuhan bukan kerajaan (NGO), pemimpina masyarakat, dan persatuan belia supaya berganding bahu meningkatkan penyertaan bukan Bumiputera dalam ATM.

"Ini untuk kita menjayakan gagasan 1Malaysia sebagaimana yang dihasratkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya
rtikai patriotisme bukan bumiputera.

Dun Semarang Akar UMBI UMNO..DS Dr Ahnmad Zahid..jangan MOHON MAAF..teruskan pendirian kita..
Saya menyokong penuh apa yang dikatakan oleh Dato' Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi.
Kalau bukti, fakta dan statistik lengkap, (Beliau mendedahkan rekruit berbangsa Cina dan India masing-masing hanya berjumlah 1.2 peratus daripada jumlah yang diterima sepanjang tahun 2008 dan 2009).
apa lagi yang perlu di persoalkan lagi. Siapa sebenarnya MEMANG tidak PATRIOTIK...mengapa CSL dan M. Kulasegaran bernada seimbang. Itulah hakikatnya kalau sesuatu perkara menyentuh berkaitan kaum dan di sebut oleh Melayu...wah wah mereka akan melenting menjadi JAGUH..untuk membela kaumnya. Apa Peranan MCA CSL dan DAP M k Ulasegaran buat selama ini untuk mengatasi masalah ini..anda setakat Naga yang tidur dan labi labi yang hanyut. Mana MODUL amda, mana kertas kerja anda..mana mana..Kamu hanya tahu mempertikai Melayu dan Kedaulatan Melayu dan dungu untuk perkara membina Negara Bangsa yang maju bersama.Siapa yang sebanarnya PENGECUT wahai M k Ulasegran.
Sampai bila perkara seperti ini akan berlanjutan.Ingatlah waktu ini kamu tidur LENA kerana negara ini AMAN....adakah anda dan kumpulan anda ingin 13 Mei berulang kembali, justru itu CSL dan M K ulasegran akan bergabung menentang Melayu..oh! Oh! silakan. Ingatlah wahai anak Bangsaku..kita tidak akan rugi,kalau mereka inginkan semula 13 Mei... bersatulah..bacalah..ingatlah surah Al-Asr.(By Ajey..Siapa lebih BIADAB)

0 comments: