Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 1 June 2011

Pt. Bingan Sepakat dan Maju.. bersama DunSemarang

Sambutan ketibaan YB Dun Semarang DSBJ.




Bersama peserta Kontigen

Program Sepakat Daerah Batu Pahat 23 hb April 2011 :
Komuniti 1 Malaysia.


Program ini telah dilangsungkan dengan suasana meriah di padang Sek Keb Parit Bingan. Seramai 560 orang dari 14 kotinjen mewakili mukim-mukim dalam Daerah Batu Pahat hadir dengan semangat 1 Malaysia bagi menjayakan program ini.

acara pagi dimulakan dengan aktiviti senamrobik beramai-ramai, sarapan dan perasmian program.


Ucapan Perasmian oleh YB DunSemarang

Hadir menyempurnakan program ini adalah Exco Belia Dan Sukan Negeri Johor, YB Haji Md Jais Sarday sambil diiringi YB Datuk Haji Samsolbari Jamali, ADUN Semarang. Ketibaan rombongan disambut dengan persembahan kebudayaan masyarakat setempat.


Acara Berbasikal PALING lambat

Acara menarik UPIH permainan tradisi anak Melayu dan Jawa

Pt Bingan.

Acara sukaneka berlangsung dengan penuh semangat kesukanan dengan pelbagai acara sukan rakyat seperti tarik upih, lari kaki tiga, basikal lambat dan lain-lain. adanya Program seperti ini dapat merapatkan silaturahim antara anggota masyarakat amnya.

(Terima Kasih, Sumber berita dan Foto dari Pej. UMNO Ayer Hitam)


0 comments: