Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Saturday 10 July 2010

Prihatin..Datuk Samsolbari. Dun Semarang...

Kg.Pt Sonto yang bersempadan dengan bekas hutan simpan Pt hamid, mempunyai kawasan pertanian yang di usahakan oleh penduduk kampung. Kawasan Tanah Gambut ini menjadi sumber utama rezeki para petani dengan menanan tanaman Ruji seperti Pisang, keladi, dan sebagainya. Namun sejak akhir ini kawasan ini sering dilanda banjir, menyebabkan banyak kemusnahan dan kerugian. Datuk Samsolbari telah turun padang dan meninjau masalah tersebut. Beliau mencadangkan agar saliran di kawasan tersebut diperbaiki dengan kerjasama Jabatan yang berkaitan dan Beliau akan membantu menyelesaikan masalah tersebut secepatnya. Petani di kawasan tersebut "mengucapkan terima kasih, di atas keprihatinan DSBJ dan sudi membantu menyelesaikan masalah mereka" ujar salah seorang petani yang ditemui.Kami mengucapkan Terima kasih YB DSBJ. ByM69.

0 comments: