Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Sunday 1 August 2010

Datuk Samsolbari Adun Semarang Taja 1933 pelajar menabung di Tabung Haji.

Ayer Hitam. Datuk Samsolbari Bin Jamali telah menaja seramai 1933 pelajar Islam Sekolah Menengah di kawasan Parlimen Ayer Hitam, bagi membuka akaun Tabung Haji dengan nilai RM2.00 setiap seorang, sebagai galakan supaya menabung di Tabung Haji pada usia muda. Pelajar yang terlibat dari SMK Datuk Menteri 986, SMK Yong peng 480 dan SMK Datuk Seth seramai 467 orang pelajar.
Datuk Samsol menyatakan bahawa program ini adalah satu program amal jariah dan khidmat masyarakat jangka panjang, khusus untuk generasi muda dan pelajar sekolah.
"Walaupun mungkin bagi sesetengah pihak jumlah RM2.00 setiap pelajar itu adalah kecil, tetapi ini adalah langkah awal mendidik mereka berjimat,berusaha gigih untuk mencapai cita-cita"katanya ketika melancarkan Majlis Penyerahan Tajaan Buku Akaun Simpanan TH di SMK Datuk Menteri, (Sumber BH 29.07.10 dan M69).

0 comments: