Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Thursday 18 March 2010

Penjajah Pun Masih ada hormat Pada Melayu

Zaman 30an hingga Merdeka, Penjajah British walaupun kejam dan zalim pada orang Melayu dan sayang pada kumpulan pendatang yang di IMPORTnya, namun masih ada lagi sedikit HORMAT pada tulisan jawi dan orang Melayu. Tidak umpama DEWASA ini ramai yang telah mempertikai Tuisan Jawi..apa motif mereka, Benci Tulisan Jawi atau Benci Melayu atau ingin menghapuskanNya ke dua-duaNYA dari peta Tanah Melayu ini. Kami Melayu tidak pernah pun mencaci Tulisan lain yang sedikit pun kami tak tahu maknanya. Bebas tulis dan sebesar mana pun hingga hampir 90% di Bumi Tanah Melayu ini terdapat tulisan asing yang tidak difahami erti dan maksud tersirat. Kami tidak pernah PRAJUDIS dan SANGKA BURUK pada tulisan lain KERANA kami manusia yang berbudi, berbahasa dan menghormati orang lain dengan IKHLAS tanpa sebarang niat KEUNTUNGAN. Orang atau bangsa yang sering curiga pada orang lain sahaja akan sentiasa CURIGA.INGATLAH wahai anak bangsa KU sakalian, Pelihara agama dan bangsaMu .ALIF, BA, TA. Amin....Bym69.

0 comments: