Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Monday 29 March 2010

BERSYUKURLAH Wahai BangsaKU.

Paras air di Empangan Bekok menghampiri paras kritikal sehingga menyebabkan loji air Sri Gading, Parit Raja 4, Yong Peng 2 dan Yong Peng 4 tidak dapat beroperasi pada kapasiti normal.Menurut SAJ Holdings Sdn Bhd (SAJ), paras air di empangan tersebut kini menurun pada paras 9.3 meter berbanding tahap kritikal 10 meter.Menurut SAJ
Sungai Bekok didapati mengalami masalah kualiti air apabila dikesan mengandungi bahan seperti aluminium, ammonia dan klorida yang tinggi.
*****Mengapakah ini terjadi, sikap tidak perhatin pada alam adalah punca utama. Pertanian dipersikataran empangan adalah faktor penyumbang utama, penggunaan baja kimia tanpa kawalan, larangan tidak benarkan melakukan aktiviti pertanian di persekitaranya tidak di patuhi.Jika tindakan tegas di ambil, mereka dan pihak tertentu akan mengambila keSEMPATAN menyalahkan kerajaan dan UMNO sebagai zalim dan tidak adil, jika tiada tindakan pula, kerajaan cuai. Oleh itu sama-samalah bertimbang rasa untuk kepentingan bersama. Sekarang pabila bekalan AIR mula di CATU...adakah pihak kerajaan yang di terajui UMNO masih bersalah, berdosa, zalim. Bersyukurlah bila air yang kita minum selamat, suci dan bersih, jangan mengambil kesempatan menyalahkan UMNO dan kerajaan, rujuklah pada mereka yang tidak memtuhi undang-undang dan hanya memikirkan keUNTUNGan sahaja, siapakah mereka yang memiliki TANAH Pedrtanian yang luas dipersiktaran Empangan tersebut. Fikir-fikirKAN lah..wahai anak-anak MELAYU. Bersatulah agar Tanah Ayer Mu sejahtera. byM69.

0 comments: