Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Saturday 18 September 2010

JIJIK ker cakap Bahasa Malaysia @ Melayu

Amat jelas sikap perkauman serta sikap bongkak segelintir orang Cina di Malaysia yang masih tidak mahu belajar Bahasa Malaysia dan mahu supaya rakyat Malaysia yang lain memahami bahasa asing.
Apabila seorang anggota polis naik marah kerana pengadu seorang suri rumah berbangsa Cina tidak boleh berbahasa Malaysia dan mengatakan jika tidak boleh bercakap Bahasa Kebangsaan lagi baik balik ke Negeri Cina, suri rumah itu, dengan dorongan parti perkauman DAP telah mengadakan sidang akhbar mengecam pegawai polis itu.
Mungkin pegawai polis itu harus mengawal perasaannya tetapi surirumah serta rakyat Malaysia yang lain bahawa mereka bukan generasi pertama. Mereka ini adalah generasi kedua dan ketiga di Malaysia dan jika mereka mahu dihormati sebagai rakyat Malaysia, mereka harus mampu bertutur didalam Bahasa Malaysia.
Surirumah itu serta lain-lain rakyat Malaysia yang tidak tahu bercakap Bahasa Malaysia seharusnya malu dan berusaha memperbaiki kelemahan tapi sebaliknya, mereka pula menempelak pegawai polis yang mempertahankan Bahasa Kebangsaan.
Ini bukan masalah di sini. Di England pun sudah timbul rasa tidak senang dengan sikap pendatang yang masih tidak mahu menghormati negara tempat dia bernaung dan mencari kemewahan. Baca selanjutnya:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/nottinghamshire/7951778.stm
Yg membaca dgn hati dan akal dan menyampaikan,
( Ihsan dan Terima kasih saudara i.muslim)
Wahai nak bangsaKu jadikan lah iktibar dari kisah nyata ini..bersatulah kamu jika ingin aman dan selesa hidup di Bumi bertuah Tanah Melayu ini.By M69

0 comments: