Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Tuesday 6 July 2010

CELEK-Celek kan Mata...Lupa sejarah dan Tawarikh...hidup di Tanah Melayu.

MUNGKIN..Ramai yang bukan KOMUNIS akan mengaku menjadi PENGGANAS Komunis dan Ahli Komunis, apabila dasar Pentadbiran Penjajah selepas Merdeka pada waktu tersebut memberi Habuan dan Hadiah lumayan kepada penyerahan mereka untuk menyerah diri dan meletakkan senjata. Dasar ini amat menguntungkan Pengganas Komunis kerana jasanya menjadi komunis dan membunuh penduduk Tanah Melayu mendapat pengiktirafan dan Ganjaran yang amat lumayan. Bagaimana pula Tentera yang berjuang menentangnya dan mengekalkan ke amanan Tanah Melayu, adakah setimpal ganjaran yang mereka terima.
Rujuk artikel ini:
"......Muslihat ini telah membawa kejayaan yang besar terutama sekali di bahagian selatan, HOR LUNG, telah menyerah kalah dalam bulan April 1958.Beliau telah membawa keluar bersama-samanya 160 orang Pengganas Komunis yang lain dan ini telah membawakan beliau hadiah berjumlah$247.000.00..."
".....Seorang lagi Komunis KIM CHENG, yang memerintah kawasan YONG PENG johor, telah menerima hadiah sebanyak $50.0000.00 .Wang itu beliau gunakan untuk membeli sebuah Ladang Getah dan sekarang hidup dengan mewah..."
".....Kebanyakan daripada pengganas komunis yang telah menyerah diri, sekarang ini hidup ....."
Wahai SaudaraKu sekalian artikel ini saya rujuk dari Buku"Asia dalam Perubahan oleh Gilbert Khoo dan Dorothy Lo" ms237 Pembinaan semula Malaysia selepas perang.
Liahatlah..betapa mewahnya Pengganas Komunis, itu hanya ganjaran wang, belum hadiah Kg Baru, Tanah dan Ladang beratus hektar. Kita apakah yang Penjajah Beri. Apakah ganjran yang sewajarnya Tentera Melayu dapat adakah setimpal. MUNGKIN ramai yang mengaku Pengganas Komunis untuk mendapatkan Tanah dan Ganjran Lumayan. Cuba kita fikir..sepanjang jalan antara Yong Peng ke Segamat, kawasan Hitam Tegar Komunis, di Kiri dan Kanan jalan...MILIK Siapakah kebun Getah, Kelapa sawit, ladang sayur beratus hektar tersebut,,,bagaimana boleh menjadi milik
mereka..hairankan...Ajaibkan..Dan Kita tidak pernah mengungkit hak mereka..namun mereka sering mempertikaikan hak MELAYU, Islam dan Bumiputera..
Dan kita sehingga kini terus di hina, di caci, di maki dan di pandang rendah ooleh mereka atas kebaikan dan keluhuran hati budi kita. http://huanghaichen.blogspot.com/Tidak hairanlah jika ada suara sumbang ingin membawa kembali cHIN pEng ke Tanah Melayu ini. Kisah tersebut hanya di persekitaran YONG PENG, bagaimana pula di GO PENG. TAI PENG..dan banyak PENG lagi...Ingatlah Wahai anak BangsaKu..bersatulah kita, sayangi Bangsa, Agama dan Tanah Ayer.byM69/Rujukan dan Nasihat Khir Johari Majid Pakar Sejarah Tanah Ayer.

0 comments: