Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Thursday 24 September 2009

Masih ada yang sayang – MPP UTHM


Ayer Hitam 23 September – Kelab Kerjaya dan Kaunseling UTHM bersama Majlis Perwakilan Pelajar UTHM serta Pelajar Kolej Kediaman Kelisa telah berjaya menganjurkan program “Masih ada yang sayang” pada 13 September yang lalu bertempat di Masjid Jamek Kg haji Ghaffar Mk 7 Batu Pahat. Program ini melibatkan lima puluh siswa dan siswi UTHM hadir ke Masjid Kg Hj Ghaffar pada jam 10.00 pagi. Kehadiran mereka memaparkan cinta dan kasih sayang kepada masyarakat dan justru itu dijalin ikatan lahiriah dengan bergotong royong memersihkan masjid. “Masjid tempat taqarrub kepada Allah dan tempat ikatan hubungan sesama saudara Islam, lantas sewajarnya ia dijaga serta dipelihara kehormatannya” kata sdr. Amir Hamzah ahli Majlis Perwakilan Pelajar UTHM.
(Oleh sub_halid@yahoo.com.my) By M69

0 comments: