Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 9 September 2009

Gandakan Amalan










Ayer Hitam 6 September – Seramai lebih empat ratus ahli Pergerakan wanita bertadarus dan khatam Al Quran di masjid jamek Ayer Hitam sempena menyambut pengisian bulan Ramadan al Mubarak 1430 Hijrah. Kumpulan pembaca Al Quran pada majlis ini di bahagi kepada sepuluh zon dan diketuai oleh seorang urusetia.Pada majlis ini juga diadakan tazkirah yang disampaikan oleh Ustaz Mohd Faisal Mohamed Timbalan pengarah bahagian zakat Dan Baitulmal Negeri Johor. Beliau menyeru semua umat Islam supaya menggandakan amalan semasa bulan Ramadan khasnya membaca sebarapa banyak Al Quran, menyebarkan ilmu yang memberi faedah kepada orang lain dan membuat kerja-kerja amal solih. Katanya lagi pada bulan Ramadan ini di galakkan bersedekah dan membuat seberapa banyak kebajikan. Mengulas tentang kutipan zakat, beliau berteimakasih kepada umat Islam di Johor kerana kutipan zakat pada tahun ini melebihi 100 juta berbanding pada tahun sebelumnya yang hanya mencapai sekitar 80 juta sahaja. Ustaz Mohd Faisal Mohamed pernah bertugas di daerah Batu Pahat sebagai Pegawai Tadbir Agama sekitar tahun 2004 hingga 2007. Tadarus al Quran anjuran Wanita Bahagian Ayer Hitam di tutup secara rasmi oleh YB Datuk Samsol Bari Jamali Ketua UMNO Bahgian Ayer Hitam.
(Oleh sub-halid@yahoo.com.my)By M

0 comments: