Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Saturday 7 May 2011

KisahKu 1980 di PP..Islam Bukan Agama Rasmi


PABILA KRISTIAN mahu dijadikan agama rasmi persekutuan...aku tidak lagi heran dan takjub, kerana agenda mereka telah pun bermula sejak betahun lamanya serta menanam benih kebencian antara Islam dan kristian, benih kebencian kepada Melayu. Dan sekarang benih-benih tersebut telah membesar dan hampir menuai dan mengaut hasilnya dan telah berjaya di Pulau Pinang. Saya masih ingat..semasa saya menuntut di Penang Tahun 80an, bila seorang pensyarah mengatakan islam bukan agama rasmi..saya bangun menjelaskan..namun secara sepontan rakan sekuliah dari kaum lain berpadu tenaga membela pensyarah tersebut, memperli saya, menghina..dan pensyarah tersebut hanya tersenyum sinis..hingga hari ini masih terasa sakitnya dalam hati ini...dan sehingga kini ada diantara mereka yang telah menduduki kerusi empuk pemerintah BN dan UMNO, menjadi pengetua dan pelbagai lagi...apakah mereka ini bersyukur atau menambah beban kepada UMNO dan Melayu.banyak iktibar saya dapati dari peristiwa tersebut. Itu hanya segelintir peristiwa..
Wahai anak BangsaKu..sedarlah..ingatlah..masa depan Agama dan KaumMu...kita silih bedrganti dihina dan dicemuh oleh mereka,,,Chua So Lek..Kit Siang..Morthy..Hindraff..dan banyak lagi ..

merujuk nukilan kata blog MIM
...Wahai saudar-saudaraku orang Melayu/Islam, ingatlah kita sedang berdepan dengan rakan, jiran, penduduk, kenalan ... daripada kaum yang juga berstatus rakyat Malaysia tetapi punya cita-cita politik mereka sendiri.

....Tidak tergamak rasnya untuk menggambarkan bagaimanakan peritnya kehidupan anak-cucu Melayu di tanah airnya sendiri akibat kesilapan percaturan politik Melayu hari ini.

...Gambaran keperitan hidup Melayu Pulau Pinang adalah cerminan kegelapan Melayu masa hadapan jika gagal mempertahankan kuasa politik yang dimiliki hari ini.

By Ajey Ga Plexs M69

0 comments: