Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Wednesday 18 May 2011

Pandi Kutty.hina Melayu...orang tertawa...INTERLOK... kau orang MARAH.


Anwar berkata lagi...."Memang dari segi bahasanya makna 'pandi kutty' itu adalah anak babi tetapi maksud sebenarnya adalah bodoh. Saya tidak kata Najib tetapi sekiranya terasa, dia punya pasallah," katanya dalam Ceramah Pakatan yang berlangsung di Bukit Katil, Melaka pada malam tadi.

"Bila saya tuduh Umno amalkan budaya 'pandi kutty mereka marah, tetapi sekiranya Umno membunuh orang, mengamalkan rasuah, zalim dengan rakyat, ambil kekayaan negara, tindas rakyat, orang inilah yang menjalankan politik 'pandi kutty'.


Mengapa guna Bahasa Tamil untuk PANDI KUTTY...bukankah lebih baik sebut ANAK BABI atau BODOH, semua rakyat Tanah Melayu tahu...Hakikat sebenarnya siapakah yang Anwar maksudkan...Orang India yang hadir pada malam ceramah yang di anggap BODOH atau orang Melayu UMNO yang di anggap Anak Babi. Fikrlah sendiri....mengapa orang India tak marah ..bila perkataan tersebut di jaja oleh Anwar. Apa perasaan Orang India bila kita kata..AWAK PANDI KUTTY....dengan maksud awak bodoh..atau awak anak babi...sepatutnya Orang India juga sesama membantu....menentang penggunaan perkataan tersebut..bukan turut sama tertawa dan bersorak sorai...kalau saya sebagai Rakyat Malaysia..Melayu..merasa malu dan marah..bila orang bangsa lain menggunakan bahasa Melayu hanya untuk tujuan mencerca dan membodohkan orang lain. Kalau nak memaki gunalah bahasa sendiri jangan pinjam bahasa orang lain..walaupun cceramah di kawasan INDIA..siapa sebenranya yang Anwar Maksudkan PANDI KUTTY yang lebih tersirat..

Seorang yang berwibawa tidak akan mengucapkan perkataan seperti itu walau bagaimana pun alasan atau keadaan apatah lagi seorang pemimpin suatu kelompok."
Kata Datuk S Nalla..Saya (orang) India, penganut Hindu pun malu nak menggunakan perkataan itu, sepatutnya orang Islam pun begitulah terutama yang boleh menjadi imam, membaca khutbah, memberi tazkirah dan berucap sambil menyelitkan ayat al-Quran macam Anwar.

0 comments: