Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Thursday 3 March 2011

BolehKAH kita PERCAYA?


Ambil 45,000 pekerja asing belum muktamad
PUTRAJAYA 2 Mac - Masih terlalu awal untuk meluluskan kemasukan 45,000 pekerja asing terutamanya dari India bagi memenuhi permintaan 13 sektor perniagaan kecil di negara ini, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Tegas beliau, kementeriannya memerlukan laporan lanjut mengenai beberapa perkara termasuk meneliti sama ada bilangan kemasukan pekerja asing itu tepat atau tidak, serta di sektor mana mereka akan ditempatkan.

''Jadi agak terlalu awal untuk saya menyatakan bahawa semua ini akan diluluskan kerana saya nak dapat input di mana mereka hendak ditempatkan.

Sehubungan itu, beliau berharap kenyataan Subramaniam sebelum ini mengenai terdapat kira-kira 4,000 masyarakat India yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri, tidak perlu disensasikan

PUTRAJAYA 2 Mac - Kerajaan bersetuju melanjutkan tempoh bayaran saman trafik yang berakhir Isnin lepas selama 10 hari lagi, bermula semalam sehingga 10 Mac ini.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, lanjutan tempoh diskaun 50 peratus bayaran saman tersebut bagi membolehkan orang ramai melunaskan tunggakan saman mereka.
Hishammuddin menambah, keputusan melanjutkan tempoh bayaran saman itu adalah muktamad tanpa mengubah keputusan asal kerajaan untuk menyenaraihitamkan kenderaan yang gagal menjelaskan saman selepas tarikh ditetapkan.


BERTEGASLAH
TOLONG Jangan AMBIL 45000 dari india atau mana-mana..hari ini kata belum muktamad..esok kata lain...percayakah kita semua...lihat sahaja cerita SAMAN. Adakah Beliau tidak sempati kepada mereka yang benar jujur, beratur berjam-jam untuk membayar saman..tetiba dilanjutkan lagi...bergitu kecewanya mereka...yang telah bersusah payah, berikhtiar membayar Saman. Kenapa hanya kasihan kepada mereka yang belum, tak sempat, mesin tergendala...tak kasihankah kepada yang telah membayar...ini sudah tidak adil...ini namaya SAMARATA..kita mahu ADIL.
INGAT satu ketika orang ramai tidak akan percaya lagi kepada sergahan, AMARAN tak serupa BIKIN seperti ini. Walaupun 10 Mach atau pun.apa sahaja....orang ramai telah mulai meluat dan sangsi..terutama kami rakyat UMNO akar UMBI. Jangan mendidik kami sebagai warga yang tidak mempunyai pendirian dan ketegasan.
Sebab kita MELAYU terlalu TOLERANSI...maka orang lain tidak hormat kepada kita. Impot warga kerja india 45000 orang,,,untuk apa..untuk apa..sedangkan orang India di Tanah Melayu ini..ramai yang masih menganggur...dan ramai menjadi HINDRAF dan hanya tahu berdemontrasi dan berarak..kenapa. adakah perlu tenaga kerja dari India yang kurang lasak itu. MUNGKINKAH satu ketika nanti mereka akan diserapkan antara "kira-kira 4,000 masyarakat India yang tidak mempunyai dokumen pengenalan diri" dan akhirnya mendapat pengenalan diri dan menjadi warganegara,,atau jika tidak..mereka akan kembali menjadi ahli Hindraf..dan memporak perandakan negra tercinta ini.

TEGASLAH...
Guan Eng berTEGAS kepada hanya MELAYu..di PP
PKR hanya ber TEGAS pada Melayu ..di Selangor..
Hindraf bertegas memusuhi UMNO..majoriti Melayu..
PAS berTegas mencerca MELAYu..malu di lahirkan MELAYU..
Di Singa Pura apatah lagi...
Jangan kita LAYU menjadi MELAYU..
By M69...

0 comments: