Blog ini adalah berunsur bebas, tiada tekanan dari mana-mana pihak dan tiada Pembiaya. Sesiapa sahaja ahli UMNO Bahagian Ayer Hitam boleh menyumbang artikal demi Agama Islam, Bangsa dan Generasi kita.

MARI SYAHADAH

KEPERCAYAAN KEPADA tuhan. KEPERCAYAAN KEPADA ALLAH S.W.T. Wahai rakan-rakan yang belum MUSLIM. Tahniah kerana belajar menyebut nama ALLAH dan marilah sama-sama menyertai agama suci serta mengucap dua kalimah syahadah dan jadilah MUslim sejati. Ketika itu tulislah nama ALLAH sebesar mana yang kamu suka dan sebutlah sekuat mana yang kamu suka. MARI MENGUCAP. ByM69

Sunday 6 February 2011

Ziarah kasih Tahun Baru Cina Dun Semarang.




Pekan Ayer Hitam 5 Feb - Sempena menjelang tahun baru cina pada 1 Feb. 2011, YB Datuk Samsol Bari Jamali ( YB DSBJ )ADUN Semarang membuat lawatan Ziarah Kasih ke Kg. Baru dan Pekan Ayer Hitam untuk bertemu warga emas dan peniaga gerai pekan Ayer Hitam bagi tujuan mengucapkan selamat tahun baru cina. Pada sesi tersebut rombongan YB DSBJ sempat ziarah seramai lima belas orang warga emas dan puluhan gerai kaum Tiong Hwa di pekan Ayer Hitam. Pada masa yang sama beliau memeriksa sistem pengairan di kawasan tersebut dan meminta Ketua Kampung ( En Lau Kim Hwat ) dan Mr Ong ( Ahli Majlis Daerah Yong Peng ) sentiasa memantau dan meningkatkan mutu sistem pengairan supaya kesihatan penduduk terpelihara dan mengelakkan banjir kilat.(Sumber Berita dari S/UBAH ABDULL HALID)By M69.

0 comments: